cart
סל שלי

כל האתר עד 50% הנחה לחברי מועדון בלבד

אין מוצרים בסל הקניות.

מיקום שולחן האוכל

5 המלצות למיקום אידיאלי של פינת אוכל בבית

פינת האוכל היא המקום בו אנו מתכנסים לאכול עם המשפחה או עם אורחים. היא מסמלת עבורנו משפחתיות וחום, ואנו משתמשים בה המון בשגרת חיינו. כאשר אנו מתכננים לרכוש פינת אוכל חשוב שנתאים אותה לגודל הדירה שלנו. תכננו את פינת האוכל לפי מספר בני המשפחה המתגוררים בבית, וקחו בחשבון מקומות ישיבה נוספים עבור אורחים. ריכזנו עבורכם חמש המלצות שיעזרו לכם להבין מהו המיקום הטוב ביותר עבור פינת האוכל.

מיקום אסטרטגי ומותאם אישית למבנה הבית

לרוב פינת האוכל ממוקמת בפינה הסמוכה למטבח ולסלון. חשוב שתמקמו את פינת האוכל באופן שיתאים לאופי החיים בבית. אם הבית שלכם דוגל באירוח פתוח, מקמו את פינת האוכל כהמשך ישיר של המטבח. באופן הזה תהיו קרובים למטבח, ותוכלו להגיש את האוכל בנוחות לאורחים. אם אתם דוגלים באירוח רשמי יותר, מקמו את פינת האוכל לצד הסלון – הוסיפו וילונות מסוגננים וויטרינה, וכך תעצימו את העיצוב של פינת האוכל. 

הקפידו על מיקום המתאים לכל דרי הבית, והשתדלו להימנע ממיקום של פינת האוכל ליד חלון – כך תמנעו מחרקים מעופפים להפריע לכם בשעת האוכל.
בבתים שהחלל בהם צר וארוך מומלץ למקם את פינת האוכל בקצה החלל, דבר שימנע הקטנה של המרחב.
מקמו מעל או לצד פינת האוכל גוף תאורה בגוון חם, הוא יכול להוסיף רבות ליופי שלה.

תכננו את פינת האוכל לפי גודל הדירה

אם אתם גרים בדירה קטנה יחסית עם שניים-שלושה חדרים, רכשו פינת אוכל שתתפוס כמה שפחות מקום. מומלץ לשמור על 80-90 ס"מ בין שולחן האוכל לרהיט או לקיר הקרוב, כדי לאפשר מרווח תזוזה של הסועדים.  במקרה של מצוקה במקום, תוכלו להשתמש בפינת האוכל עבור צרכים נוספים כמו כתיבה וקריאה. אם יש אפשרות, מקמו את פינת האוכל למול נוף או מרפסת פתוחה. כיסאות פינת האוכל צריכים להתאים לגובה השולחן כמובן, כדי שתוכלו לשבת בנוחות המרבית. זכרו שכיסאות נוטים להתלכלך, בעיקר בבית שיש בו ילדים קטנים, או בבתים שנוהגים לארח בהם הרבה. לכן בחירת הכיסאות צריכה להיות פרקטית. בחרו כסאות העשויים מחומר קל לניקוי.  

האם פינת האוכל משמשת אתכם לצורך אכילה בלבד?

גם בבתים גדולים פינת האוכל יכולה לשמש גם כשולחן כתיבה. אתם יכולים להשתמש בה כפינת עבודה, או מקום עבור ילדכם להכין את שיעורי הבית. אם אתם מתכוונים להשתמש בה גם לצרכי כתיבה כדי שתבחרו בשולחן אוכל יציב ללא משטח זכוכית, מאחר שהוא עלול להיסדק. מקמו את פינת האוכל בפינה צדדית ושקטה עם כמה שפחות הפרעות כדי שתוכלו לשמור על ריכוז. 

חשבו את מספר מקומות הישיבה

חשוב שמקומות הישיבה יהיו מתוכננים לפי מספר בני הבית, רצוי להוסיף בחישוב מקומות אקסטרה עבור אורחים. תוכלו לבחור בפינות אוכל עם שולחן שניתן להרחבה לארבעה מקומות ישיבה נוספים או יותר. אל תשכחו ששולחן מורחב צריך גם יותר מקום. בחרו בחלל שיצליח להכיל את ההרחבה כדי שלא תסתבכו בכל פעם שאתם מארחים. 

לרווקים או לזוגות: שולחן בר שהוא גם פינת אוכל

אם אתם זוג, או משפחה מצומצמת, תכנון של בר כפינת אוכל יכול להיות הפתרון המושלם עבורכם. הוסיפו בר מינימליסטי ומסוגנן, ורכשו כסאות גבוהים ואופנתיים שגם יוסיפו המון לדקורציה של הבית. בשולחן הבר תוכלו לעבוד, לקרוא או סתם לשתות קפה. זו בחירה אופנתית ופרקטית.   

לא משנה היכן אתם ממקמים את פינת האוכל, חשוב שתבחרו בחומרים איכותיים.
אפשר למצוא פינות אוכל בשלל צבעים וסגנונות, חשוב שבחרו בפינת האוכל שתתמזג עם חלל הבית שלכם באופן מושלם.
שלבו כיסאות בצבעים ובסגנונות שונים והפכו את פינת האוכל למעניינת ומיוחדת.

 בקאזה יש מגוון רחב של פינות אוכל פרקטיות ומעוצבות. נשמח לעזור לכם להתאים פינת אוכל לכל חלל בביתכם, ולייעץ לכם בנושא עיצוב הבית. אנחנו לא מתפשרים על איכות, והרהיטים שלנו יישארו איתכם לטווח הארוך – באחריות. 

דילוג לתוכן