cart
סל שלי

כל האתר עד 50% הנחה לחברי מועדון בלבד

אין מוצרים בסל הקניות.

הסלון היפה ביותר

בואו תכירו את הסלון המיוחד הזה
שכל אחד ואחד היה רוצה אצלו בבית

מסקנדינביה לישראל: קווים לדמותו של העיצוב הנורדי שמשתלט על ישראל

אולי זה בגלל החום הנוראי שאי אפשר לברוח ממנו ואולי בגלל החשק לניחוח של חו"ל ממש אצלנו בבית, נראה שלאחרונה הופך העיצוב הנורדי-סקנדינבי לאחד הסגנונות הפופולאריים ביותר בישראל. ניתן לזהות אותו בבתי מגורים רבים וגם במשרדים, מלונות, מסעדות ועוד. אז מה הופך את הסגנון הזה למיוחד כל כך? במילה אחת – הפשטות!

עיצוב בסגנון נורדי סקנדינבי – מה זה אומר בכלל?

מוצאם של הנורדים הוא מחצי האי סקנדינביה שבצפון אירופה. היום הם גרים בכל אזור דנמרק, נורבגיה, שוודיה ואיסלנד. כלומר, מדובר בסגנון מאוד אירופאי! בגדול, העיצוב הנורדי-סקנדינבי מתאפיין ברמה גבוהה של פרקטיות ובאסתטיקה אלגנטית. הכל, החל מבחירת הצבעים והאריגים ועד לריהוט, משתלב בהרמוניה ליצירת אווירה ביתית, נעימה ונינוחה, כזו שכיף לחזור אליה בסוף יום עמוס ולתת לראש ולגוף לנוח.

הקווים לכאורה מאוד פשוטים ונקיים, בלי הרבה "רעש" ועם זרימה טבעית. עם זאת, במציאות סגנון העיצוב הזה מצריך תיכנון וחשיבה מעמיקים שיביאו ליצירתו של ה"לוק" המדויק כל כך.  האפקט הנקי והרגוע מתקבל בין היתר על ידי צמצום בפריטים ועל ידי ארגון החפצים בחלל כך שכל דבר מונח במקומו ולכל פריט יש מטרה או משמעות.

סוד ההצלחה הנורדית: ניגודים משלימים!

העיקרון המוביל בעיצוב הנורדי הוא האיזון המדויק בין ניגודים. העיקרון הזה בא לידי ביטוי בדרכים שונות:

  • קור מול חום – כיאה לאזור קר, סגנון העיצוב הנורדי מאופיין במסגרת צבעים נקייה ויחסית "קרה", בגוונים של לבן, שמנת או אפור בהיר. צבעים אלו מאפיינים את הקירות ואת הריהוט המרכזי בחלל. אבל כאמור, הסגנון הזה שם דגש גדול על הניגודיות. ולכן, כדאי לשלב עם המסגרת הקרה גם נקודות של צבעים חמים יותר, בעיקר כאלו שיש להם קונוטציה של טבע – צבע עץ או צבעים ירוקים למשל.
  • פונקציונאלי מול אמוציונאלי – לכל רהיט ופריט בחלל יש ערך פונקציונאלי. רוב הפריטים יהיו בעלי ערך פרקטי, כך שיש להם שימוש למשהו מאוד ספציפי. במקביל, יהיו בחלל פריטי נוי שהערך שלהם הוא יותר אמוציונאלי עבורנו. חשוב מאוד שנשלב פריטים שאנחנו אוהבים במיוחד, שמזכירים לנו חוויות אישיות, תמונות משפחתיות וכו'. מבחינה עיצובית, שילוב זה מייצר את ההרמוניה הנעימה בין הניגודים, אבל ברמה האישית הוא תורם לתחושה הביתית והחמימה שאנחנו רוצים לקבל כשאנחנו נכנסים לחלל.

  • מוקפד מול זורם – זה נכון שהסגנון הנורדי הוא מסודר, מאורגן ונקי, אבל חשוב מאוד להימנע מאווירה של מוזיאון. זיכרו שהמטרה של הסדר והארגון היא ליצור עבורנו תחושה נעימה וביתית. לשם כך חשוב לשלב בדים רכים, שטיחים, כריות וכו', שיהיו סביבנו ויגרמו לנו לרצות להתעטף ולהתכרבל בהם, שיהפכו את כל האווירה לרכה ומלטפת. מעבר לנוכחות שלהם בחלל, כדאי לסדר את האביזרים בצורה מעט "מרושלת", כך שנקבל מיד תחושה של חיים ותנועה בחדר.   

מתכננים לעצב חלל בסגנון נורדי סקנדינבי? באתר KAZA תוכלו לבחור את הרהיטים והאביזרים העיצוביים שלכם לפי הסגנון המועדף עליכם. כנסו לאזור SHOP THE LOOK באתר לרכישה נוחה ומהירה של כל הפריטים שתצטרכו ליצירת ה"לוק" הנורדי המושלם.  

דילוג לתוכן